ကတၱိမသား

ေပါက္ပြင့္ေတြ စိန္ပန္းနီပြင့္ေတြနဲ႔ တန္ဆာဆင္ထားတဲ့ ရြာကေလးရဲ႕ ေႏြတစ္ေန႔ဟာ အနီေရာင္ကန္႔လန္႔ကာႀကီးတစ္ခ်ပ္ ျဖန္႔ခင္းထားသလို အဆံုးအစမဲ့ နီျမန္းေနတယ္။ ၀န္းက်င္တစ္ခုလံုး အပူဓာတ္ေတြ ကူးစက္ေနပံုကလည္း ေရကန္ထဲက ေရေတြေတာင္ အခုခ်က္ခ်င္းႀကီး ဆူပြက္လာေတာ့မယ့္အတုိင္း။ သဲတရွပ္ရွပ္ျဖစ္ေနတဲ့ ရြာလယ္လမ္းေလးကို ေနသာထိုင္သာ ရွိသြားေအာင္ေတာ့ ေႏြေလရူးကလည္း ဘယ္လာၿပီး တတ္ႏိုင္ပါ့မလဲ။ အထက္ပူ၊ ေအာက္ကပူနဲ႔ ဘိန္းမုန္႔ ဖုတ္ခံထားရသလို ရြာကေလးရဲ႕ အလယ္ေခါင္ တည့္တည့္မွာေတာ့ ရာသီဥတုနဲ႔ သဟဇာတမျဖစ္လွစြာ အလွဴေျဗာသံေလးက ၿငိမ့္ၿငိမ့္ေညာင္းေညာင္း သံရွည္ဆြဲလို႔။

အဲဒီ အလွဴေျဗာသံေနာက္မွာ ထပ္ၾကပ္မကြာ ကပ္ၿပီး ပါလာတဲ့ အသံေတြက တစ္ခ်ီ တစ္ခ်ီဆိုရင္ ေျဗာသံကိုေတာင္ ဖုံးလႊမ္းေလာက္ေအာင္ စူးရွေနတယ္။ ေျပးသူက ေျပး ေအာ္သူက ေအာ္ အသံမ်ိဳးစံုေနာက္ခံနဲ႔ ရြာကေလးဟာ ရုပ္လံုးၾကြေနတယ္။ ဘယ္လိုပဲေခၚေခၚ သူတို႔ေခၚေနတဲ့သူကေတာ့ အစအနေတာင္ မေတြ႕ရပါဘူး။

`ကိုဆယ္ျပားေရ... ကိုဆယ္ျပား´
`ဦးဆယ္ျပားေရ... ဗ်ိဳ႕ ဦးဆယ္ျပား´
အရြယ္မ်ိဳးစံုတို႔ရဲ႕ ေခၚသံမ်ိဳးစံုဟာ ဟိုမွသည္မွ ပဲ့တင္ထပ္ေနတယ္။ ေခၚသူေပါင္းမ်ားစြာဆီက ထြက္ေနတဲ့ အသံမ်ိဳးစံုဟာ ေရာေထြးေနတဲ့အတြက္ ပီပီျပင္ျပင္ မဟုတ္လွသလို ေျပးလႊားေနတဲ့ လူအုပ္ေၾကာင့္ ရြာလယ္လမ္းမႀကီးဟာလည္း ျမင္ကြင္းေတြ မသဲကြဲေတာ့ဘဲ တကယ့္လွည္းလမ္းမႀကီး အတိုင္း ဖုန္တေထာင္းေထာင္းကို ထလို႔။

`ေၾသာ္... ဒုကၡပါပဲ။ ဒီအလွဴရွင္ ဆယ္ျပားႏွယ္ အလ်ဴတရားနာခါနီးမွ´

အရီးျမက သူ႔စကားကို အဆံုးမသတ္ဘဲ ဟိုသည္အၾကည့္ေတြ ေရႊ႕လို႔ ေပ်ာက္ေနတဲ့ ဆယ္ျပားဆိုတဲ့လူကို တစ္တပ္တအား ကူၿပီး ရွာၾကည့္တယ္။
`ဘယ္လို ျဖစ္တာပါလိမ့္´ ဆိုတဲ့အေတြးကို အရီးျမက ဆက္ၿပီး ေတြးၾကည့္ေတာ့ အေျဖဟာ အရီးျမေခါင္းထဲမွာ အဆင္သင့္ျဖစ္လာတယ္။
`ဒီကိစၥ သာခင့္ကို ေမးရင္ ျပတ္ၿပီေပါ့´

အရီးျမက ဒီလိုေတြးရင္း ေပ်ာက္ေနတဲ့ အလွဴရွင္ကိုဆယ္ျပားကိုလည္း ကူၿပီး ရွာဖို႔ အစီအစဥ္ မရွိေတာ့ပါဘူး။ နဂိုမူလ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ အလွဴအိမ္ကို သြားလို႔ တရားနာဖို႔ပဲ ျပင္လုိက္တယ္။ ေျခလွမ္းေတြကို ခပ္သုတ္သုတ္ျပင္ရင္း အလွဴအိမ္ေရာက္မွ သူ႔ရဲ႕ေမာင္ျဖစ္တဲ့ သာခင္ကို တိုးတိုးတိတ္တိတ္ က်ိတ္ေမးလို႔ ဆယ္ျပားအေၾကာင္း စံုစမ္းမယ္လို႔လည္း ေတြးလိုက္ေသးတယ္။ သာခင္ဆိုတာက အျခားသူမွ မဟုတ္တာ။ အလွဴရွင္ ကိုဆယ္ျပားရဲ႕ ေယာကၡမကိုး။
မနက္ႀကီးက အလွဴအိမ္ကို အရီးျမတစ္ေခါက္ေရာက္တယ္။ ဒီကတည္းက အလွဴရွင္ဆယ္ျပားရဲ႕ မ်က္ႏွာသုန္သုန္မႈန္မႈန္နဲ႔ မၾကည္လင္တဲ့ မ်က္၀န္းေတြကို အကဲေတာ့ခတ္မိသား။ အလွဴရွင္ကိုဆယ္ျပားရယ္က အရင္ေန႔ညေနကမွ သကၤန္းဆီးလိုက္တဲ့ သူ႔သားကိုရင္ကို ေတြေတြႀကီး ၾကည့္လို႔ သက္ျပင္းေတြ၊ သက္မေတြ တစ္ေလွႀကီးခိုးခ်ေနတာ ေတြ႕ခဲ့လိုက္တယ္ေလ။
ဒီကတည္းက အရီးျမက `ဟဲ့ သာခင္၊ နင့္သမက္ကို ၾကည့္ထိန္းဦး၊ အလွဴက ၿပီးေသးတာမဟုတ္ဘူး။ ေန႔လည္မြန္းလြဲ တစ္ခ်က္တီးကို တရားနာေရစက္ခ်ရဦးမွာ´ လို႔ ေမာင္ျဖစ္တဲ့
သာခင္ကို တိတ္တိတ္က်ိတ္မွာရသလို။

`ဟဲ့... ဆယ္ျပားရဲ႕၊ ဒီအလွဴက နင့္ရဲ႕အလွဴဟဲ့။ ထန္းရည္ေစာ္ကလည္း နံလိုက္တာ။ ထန္းရည္က ေသာက္ထားရေသးလား။ ေန႔လည္က် အလွဴေရစက္ခ်ရမွာေနာ္။ အလွဴကို ထန္းရည္နဲ႔ ေရစက္ခ်လို႔ မရဘူးဟဲ့´
ဆိုၿပီး အျခား အလွဴလာတဲ့ လူေတြ မသိေအာင္ ပါးစပ္ကလည္း ခပ္အုပ္အုပ္ေျပာလို႔၊ ပတ္၀န္းက်င္ကို ေ၀့ကနဲ တခ်က္ၾကည့္။ လူလစ္ေလာက္ၿပီထင္ေတာ့ ဆယ္ျပားရဲ႕ေခါင္းကို ေဒါင္ခနဲ တခ်က္ေခါက္ခ်ခဲ့ေသးတာ။

အလွဴရွင္မို႔လို႔ ရွိန္ေနစရာလည္း မလိုဘူးေလ။ ဆယ္ျပားဆိုတာက ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ငယ္ေမြးၿခံေပါက္ကိုး။ အဲ့လို ငယ္ေမြးၿခံေပါက္မို႔လို႔လည္း ဆယ္ျပားအေၾကာင္းကို အရီးျမက ခေရေစ့တြင္းက် သိထားတယ္။ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ ဆယ္ျပားရဲ႕စိတ္ထဲ ဘာေတြရွိေနၿပီဆိုတာကအစ အရီးျမနဲ႔ သူ႔ေမာင္ ဦးသာခင္က သိေနၾကတာေလ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔မနက္ ျဖစ္ေနတဲ့ အလွဴရွင္ကိုဆယ္ျပားရဲ႕ မ်က္၀န္းနက္နက္ေတြ၊ အၾကည့္စူးစူးေတြ။
`အို... ဆယ္ျပားျဖစ္ေနတဲ့ မ်က္၀န္းေတြက ဒီေန႔ရယ္မွ မဟုတ္ပါဘူး။ ၾကာေနၿပီ။ အေတာ္ေလးကို ၾကာေနခဲ့ပါၿပီ´

အရီးျမရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ အေတြးေတြက ဘာကို စိတ္ပူရမွန္း မသိေအာင္ တစ္ခုခုကို စိတ္ပူလာေစတယ္။ အလွဴတရားနာခါနီးမွ ဆယ္ျပားရယ္က ေပ်ာက္ရတယ္လို႔။
`အို... ေနာက္မွ ျဖစ္လာမယ့္ဟာေတြ အသာထား၊ ဒီေန႔လည္ တရားနာေရစက္ခ်ၿပီးလို႔ အလွဴေလးျဖစ္ေျမာက္သြားရင္ပဲ ေတာ္လွပါၿပီ´
အေတြးစကို ျဖတ္လို႔ သဘက္ကေလး ေခါင္းေပၚတင္ၿပီး အလွဴအိမ္ဘက္ကို အရီးျမခပ္သုတ္သုတ္ ႏွင္တယ္။ ေရွ႕တူရူက ေျဗာသံနဲ႔ အေနာက္ဘက္ဆီက လူသံေတြကေတာ့ အရီးျမရဲ႕ အာရုံနဲ႔အၿပိဳင္ အသံမ်ိဳးစံုထြက္ေနဆဲပဲ။
...............

ဒီအလွဴပြဲကို လုပ္မယ္လို႔ စၿပီး ေျပာခဲ့တာကလည္း အလွဴရွင္ ဆယ္ျပားပါပဲ။ ဒီတုန္းက အရီးျမန႔ဲ အလွဴရွင္ ျဖစ္လာမယ့္ ဆယ္ျပားရဲ႕ ေယာကၡမ ဦးသာခင္ကပဲ အလွဴအတြက္ စီစဥ္စရာရွိတာေတြ စီးစဥ္လို႔ အစစအရာရာ ဦးေတာင္ေပးခဲ့ရတာ။ ဦးသာခင္ရဲ႕ သမီး၊ ဆယ္ျပားရဲ႕မိန္းမ ေအးရီက ငယ္ငယ္ကတည္းက ဘာတစ္ခုမွ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ စီစဥ္တတ္တာမွ မဟုတ္တာ။ ဦးသာခင္ရဲ႕ ဇနီးဆံုးေတာ့ ဦးသာခင္ရဲ႕ အစ္မ အပ်ိဳႀကီး အရီးျမကပဲ ႏွစ္အိမ့္တစ္အိမ္ ကူးလို႔ ေအးရီကို ေစာင့္ေရွာက္လာခဲ့ရတာ။ ဒီေန႔အထိပဲ ဆိုပါေတာ့။
ဆယ္ျပားဆိုတာကေတာ့ ေအးရီထက္ေတာင္ ပိုလို႔ဆိုးေပါ့။ ဆယ္ျပားဆိုတဲ့ နာမည္ရလာတာကိုပဲ ၾကည့္။ အစက သူ႔နာမည္က ဆယ္ျပားမဟုတ္ပါဘူး။ ငယ္ငယ္ကတည္းက သူမ်ားေတြလို ဦးေႏွာက္ဥာဏ္ရည္က မဖြံ႕ၿဖိဳးေလေတာ့ ကေလးေတြ ၾကားထဲ ဆယ္ျပား၊ ဆယ္ျပားနဲ႔ ေနာက္ေျပာင္ေခၚလို႔ ဘာၾကာမတုန္း။ နာမည္အရင္း လွေမာင္ဆိုတာက စုန္းစုန္းျမဳပ္ကေရာ။
ဆယ္ျပားရဲ႕အေဖက ဦးသာခင္တို႔အိမ္မွာ သူရင္းငွားလာလုပ္ေတာ့ ဆယ္ျပား အသက္ရွိလွ ေျခာက္ႏွစ္ ခုနစ္ႏွစ္ေပါ့။ အဲဒီကတည္းက ဦးသာခင္တို႔ အိမ္ကို ဆယ္ျပား ေရာက္လာလိုက္တာ ဆယ္ျပားအေဖလည္း ဆံုးေရာ ျပန္စရာ ေနရာမရွိတဲ့ဆယ္ျပား၊ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္မွာပဲ ဦးသာခင္အိမ္ ေသာင္တင္ကေရာ ဆိုပါေတာ့။

အစပိုင္းအရြယ္ကေလးေတြ ေရာက္လာေတာ့ ဆယ္ျပားနဲ႔ ေအးရီ တစ္ခုခု ျဖစ္သြားမွာကို ဦးသာခင္တို႔ စိုးရိမ္လိုက္ပံုမ်ား ေျပာမေနပါနဲ႔ေတာ့။ အရီးျမဆိုတာက ပိုလို႔ေတာင္ ဆိုးေပါ့။ ေအးရီက အူတူတူ၊ အတတ ဆိုေပမယ့္ လယ္နဲ႔ ေခ်ာင္းနဲ႔ ဆိုသလို မဟုတ္လား။ ဆယ္ျပားလို တစ္ေကာင္ၾကြက္ တစ္မ်က္ႏွာအျပင္ ရူးႏွမ္းႏွမ္း က်ပ္မျပည့္ေကာင္နဲ႔ ဘယ္လာ သေဘာတူလိမ့္မတုန္း။ သူတို႔ကသာ ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္ သေဘာမတူၾက၊ တစ္ခုခု ျဖစ္မွာကို စိုးရိမ္ၾက ျဖစ္ေနၾကေပမယ့္ ဆယ္ျပားနဲ႔ ေအးရီကေတာ့ ေအးေဆးပါပဲ။

ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြသာ ျဖစ္လာတယ္။ ဆယ္ျပားက ရြာရိုးကိုးေပါက္မွာ ကေလးတစ္အုပ္နဲ႔ ေလာက္စာလံုးေခါင္ပံုကဲ၊ သားေရကြင္းပစ္တမ္း ကစားလို႔ အားမရေသးသလို ေအးရီကလည္း ဟင္းတစ္မယ္ မေျပာနဲ႔ ထမင္းအိုးတစ္လံုးေတာင္ ေျဖာင့္ေအာင္ မတည္ႏိုင္ေသးပါဘူး။ ထမင္းအိုးတင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ေအးရီတို႔က ဘာတစ္ခုမွကို ေျဖာင့္ေအာင္ မလုပ္တတ္တာ။ တစ္ခုခု လုပ္ခိုင္းၾကည့္။ ဘာတစ္ခုမွကို ေရရာတယ္ မရွိပါဘူး။ `ေန႔မျမင္၊ ညကန္း၊ မနက္စမ္းတ၀ါး၀ါး´ ဆိုသလိုကို ေအးရီတို႔က ထူးခၽြန္တာ။ ပညာေရးဘက္ ေတာ္သလား ဆိုေတာ့လည္း ခုနစ္တန္း သံုးခါက် ဆိုတဲ့အစားထဲမွာ ေအးရီတို႔က ထိပ္ဆံုးက ျဖစ္ေနျပန္ေရာ။

အဲဒီလို အူတူတူ အတတ ေအးရီနဲ႔ ရူးႏွမ္းႏွၽြ္း ဆယ္ျပားတို႔ အေျခအေနက ဘာမွ မထူးျခားေပမယ့္ လူႀကီးႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ စိတ္ပူၿမဲ ပူေနၾကတုန္းပါပဲ။ ႏွစ္ေယာက္ ႀကိဳေတြးသလို ဆယ္ျပားနဲ႔ ေအးရီက တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ဘာမွ မျဖစ္ခဲ့ၾကပါဘူး။ ဒါေပမယ့္....။
...........

တျဖည္းျဖည္းန႔ဲ အလွဴပြဲက နီးလာေလ ဆယ္ျပားရဲ႕ မ်က္၀န္းေတြက ေျပာင္းေျပာင္းလာသလို စကားေျပာတာေတြကလည္း ေရွ႕ေနာက္ အဆီအေငၚမတည့္ေတာ့ ပါဘူး။ ဒီကတည္းက တစ္ခုခု ျဖစ္ၿပီဆိုတာကို ဦးသာခင္နဲ႔ အရီးျမက ရိပ္စားမိၿပီ။ လူႀကီးႏွစ္ေယာက္က ဘယ္လိုပဲ ရိပ္စားမိလည္း အလွဴ႕အစ္မ ေဒၚေအးရီကေတာ့ ပံုမပ်က္ပါပဲ။ ဘာကိုမွ မေတြးတတ္သလို ဘာကိုမွလည္း မေတြးပါဘူး။

`က်ဳပ္က အလွဴ႕ဒါယိကာ လုပ္ခ်င္တာဗ်။ အခုဟာက ဟင္း...´
ဆိုၿပီး ဆယ္ျပားတို႔ အဆံုးမရွိတဲ့ စကားေတြေျပာလိုေျပာ။ ေတာေရာက္ေတာင္ေရာက္ စကားေတြလည္း ေျပာလားေျပာရဲ႕။ ထန္းရည္မူးလာတဲ့ ေန႔ဆို ပိုလို႔ေတာင္ဆိုးေသး။

အဆိုးဆံုးကေတာ့ တစ္သက္လံုး ေၾကာက္လာရတဲ့ အရီးျမကိုေတာင္...
`အရီးျမ မိန္းမတစ္ေယာက္က ငါးလေလာက္ ဗိုက္ႀကီးရင္ ေမြးေရာလားဗ်´

ဒီလို ေမးခြန္းမ်ိဳးကို ဆယ္ျပားတို႔က ေမးလုိက္တာမွ ေျဖာင့္လုိ႔။ `က်ဳပ္မသိလို႔ေမးတာေနာ္´ ဆိုတဲ့ စကားပုလႅင္ေလးေတာင္ ပါလိုက္ေသး။ အရီးျမတို႔ကေတာ့ ဒီေမးခြန္းမ်ိဳးကို ဘယ္လာၿပီး ေျဖလိမ့္မလဲ။ မ်က္လံုးကို ျပဴးသထက္ ျပဴးေအာင္လုပ္လို႔ `ငါ့ကို ဒါေတြ လာေမးစရာလားဟဲ့´ ဆိုတဲ့ တန္ျပန္ေမးခြန္းကို ေမး၊ လက္တစ္ဖက္ကလည္း ေလထဲမွာ ၀ဲလို႔ ေဒါက္ခနဲဆို ဆယ္ျပားေခါင္းကို ပူသြားေအာင္ ေခါက္ခ်ၿပီး ေမးခြန္းကို အစေဖ်ာက္ပစ္လုိက္ေတာေပါ့။

ဒီကတည္းက ဘာမွ ျပန္မေျဖေပမယ့္ `တစ္ခုခုကို ဆယ္ျပားသိေနသလား´ ဆိုၿပီး လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ဆီကို အရီးျမ ေျပးၿပီး ျမင္ေယာင္ေတာ့လည္း အဲဒီအခ်ိန္ကေန အခုအခ်ိန္ထိ ဆယ္ျပားတို႔က အရိုးခံေလ။ အခု သားေလး ဆယ္ႏွစ္ျပည့္လို႔ သကၤန္းဆီးမွ ဆယ္ျပားတို႔ ေဖာက္လာတဲ့ ေရာဂါ။ ဒီအေၾကာင္းေတြကို ႀကိဳၿပီးျမင္လို႔ လြန္ခဲ့တဲ့ ရွစ္ႏွစ္၊ သားေလး ႏွစ္ႏွစ္ သားေလာက္ အရြယ္က ေအးရီကို အရီးျမက ေျပာခဲ့ေသးတာ။

`ဟဲ့... ေအးရီ၊ ကေလးေနာက္တစ္ေယာက္ေလာက္ ထပ္ၿပီး ေမြးပါဦးေအ။ ဆယ္ျပားလည္း သမီးေလး တစ္ေယာက္ေလာက္ေတာ့ ထပ္ၿပီးလိုခ်င္ရွာမေပါ့´ လို႔ ေျပာေတာ့ ေအးရီတို႔က ဘာျပန္ေျပာတယ္ မွတ္လဲ။

`ကေလး တစ္ေယာက္ ေမြးတယ္ဆိုတာ လြယ္တာ မဟုတ္ဘူး အရီးျမရဲ႕။ ဗိုက္ႀကီးရတာကိုက လြယ္တဲ့ကိစၥမွ မဟုတ္တာ။ မယံုရင္ အရီးျမ ဗိုက္ႀကီးၾကည့္ပါလား´ တဲ့။
အဲဒီလိုကို ခံေျပာတာ။ အျခားကိစၥေတြမွာသာ ေအးရီတို႔ အခ်င္ အမယ္။ ေဆးထိုး ေဆးေသာက္က်ေတာ့ အခ်ိန္ကို မွန္လို႔။ အခုအခ်ိန္ထိ ေနာက္ထပ္ ကေလးထပ္မရတာပဲ ၾကည့္။ ဒီေတာ့ အရီးျမလည္း ဘာဆက္ေျပာလို႔ရမတုန္း။ အခုလိုမ်ိဳးလည္း ဆယ္ျပားတို႔က ျဖစ္လာေသးတာမွ မဟုတ္တာ။ အရီးျမ ပါးစပ္ပဲ ပိတ္ထားလုိက္တာေပါ့။ အခုက်မွသာ ဘယ္က ဘယ္လို ျဖစ္လာတယ္မသိဘူး။ ဆယ္ျပားရယ္ေလ။

`ငါးလနဲ႔ ကေလးေမြးလို႔ ရသလား´ ေျပာလိုေျပာ။ အဆိုးဆံုးကေတာ့ တစ္ခုခုကို သိေနတဲ့ ပံုႀကီး။
............

ဒီလိုနဲ႔ ေရစက္ခ်တရားနာဖို႔ အခ်ိန္က နီးကပ္လာတယ္။ အလွဴရွင္ကိုဆယ္ျပားကို လိုက္ရွာတဲ့ ရြာထဲက အဖြဲ႕လည္း စိတ္ေလွ်ာ့ေမာပန္းစြာ တပ္ေခါက္လာၾကတယ္။ သူတို႔ သေဘာက ဆယ္ျပားကိုလည္း ရွာမေနေတာ့ဘဲ ဦးသာခင္ပဲ ေရစက္ခြက္ကိုင္ေပါ့။ ဒီလိုသေဘာထားလုိက္ၾကတာ။ အလွဴ႕အစ္မ ေအးရီကေတာင္ အဲဒီလို လြယ္လြယ္သေဘာထားလုိက္ႏိုင္ေပမယ့္ မ်က္၀န္းႏွစ္စံုကေတာ့ အျပင္းအထန္ အလုပ္လုပ္ေနဆဲပဲ။

အလွဴမ႑ပ္ဆီကို ၾကြလာတဲ့ ရြာဦးေက်ာင္းက ဘုန္းႀကီးေတြ တျဖည္းျဖည္း မ႑ပ္ဆီကို နီးကပ္လာေပမယ့္ ဆယ္ျပားတို႔ကေတာ့ အရိပ္အေယာင္ေတာင္ မေတြ႕ေသးဘူး။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ အလွဴအိမ္ေရာက္ဖို႔ ၿခံ၀ိုင္းထဲ၀င္ေတာ့မွ ဆယ္ျပားတို႔က ဘြားခနဲကို ေပၚလာခဲ့တာ။ မိုးက်ေရႊကိုယ္ သက္ေတာင့္သက္သာ ေပၚလာတာေတာ့ ဘယ္ဟုတ္လိမ့္မလဲ။
၀ိုင္းထဲကို အ၀င္လမ္း မန္က်ည္းပင္ႀကီးေအာက္မွာ ေကာက္ရိုးပံုႀကီး တစ္ပံုရွိတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္ကတည္းက ထန္းရည္မူးၿပီး ေကာက္ရိုးပံုေပၚတက္အိပ္ေနမွန္း မသိတဲ့ အလွဴရွင္ ဆယ္ျပားက ဘုန္းႀကီးေတြ ၾကြလာတာလည္း ျမင္ေရာ ေကာက္ရိုးပံုေပၚက ေလွ်ာၿပီး ဆင္းလာလုိက္တာ ေက်ာင္းထိုင္ ဘုန္းႀကီး ေျခစံုရင္းမွာ ေခြေခါက္ေခါက္ကေလးေပါ့ ျပဳတ္က်လာတယ္။ လက္အုပ္ကေလးေတာင္ ခ်ီထားလိုက္ေသးရဲ႕။ ထန္းရည္မူးတဲ့ အရွိန္၊ ေကာက္ရိုးပံုေပၚက ျပဳတ္က်လာတဲ့ အရွိန္နဲ႔ အလွဴရွင္ကိုဆယ္ျပားတို႔ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ေတာင္ ထမလာႏိုင္ပါဘူး။ ရြာသားႏွစ္ေယာက္ တြဲထူၿပီး ေခၚလာမွ မ႑ပ္ထဲကို ဒယီးဒယိုင္ေပါ့။ ၀င္လာၾကတယ္။

နဂိုက ေရစက္ခြက္ကို္င္ဖို႔ ျပင္ေနတဲ့ ဦးသာခင္က အလွဴရွင္ဆယ္ျပားေရွ႕ကို ေရစက္ခြက္ ထိုးေပးတယ္။ တရားနာေနတဲ့ အခ်ိန္ထိ ဆယ္ျပားတိုကေတာ့ မ႑ပ္ထဲမွာ ေခြေခြေခါက္ေခါက္ေပါ့။ ေက်ာင္းထိုင္ ဘုန္းႀကီးကလည္း အလွဴရွင္ရဲ႕ အေျခအေနကို ရိပ္စားမိေတာ့ တရားကို ခပ္တိုတိုေဟာလို႔ ေရစက္ခ်ဖို႔ လုပ္တယ္။ အဲဒီမွာတင္ ဘယ္သူမွ မထင္မွတ္ထားတဲ့ အလွဴရွင္ ကိုဆယ္ျပား ရဲ႕ ေမးျမန္းေလွ်ာက္တင္ခန္းက ေပၚလာခဲ့တာ။ နဂိုကတည္းက ဆယ္ျပားျဖစ္ေနရတဲ့ ၾကားထဲ ထန္းရည္ကပါ မူးေနလိုက္ေသးေတာ့ ဆယ္ျပားတို႔အသံက အထစ္ထစ္ အေငါ့ေငါ့၊ အမွားမွား အယြင္းယြင္းေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဆယ္ျပားေလွ်ာက္လုိက္တဲ့....

`ဘယ္လိုေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟာ အလွဴ႕ဒါယိကာ ေျမာက္ပါသလဲ ဘုရား´ ဆုိတဲ့ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ကို ဘုန္းေတာ္ႀကီးက သေဘာေပါက္ၿပီး အႏွစ္ခ်ဳပ္ေဟာတယ္။

ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေဟာေနတာေတြထဲက တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဆယ္ျပားနားထဲ ၾကားသာ ၾကားေနရတယ္။ မ၀င္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဘုန္းေတာ္ႀကိး ေနာက္ဆံုးေဟာလုိက္တဲ့ စကားေလးဟာ ငိုက္ေနတဲ့ ဆယ္ျပားရဲ႕ေခါင္းကို ဆတ္ခနဲ ေထာင္သြားေစခဲ့တယ္။ ေမွးေနတဲ့ ဆယ္ျပားရဲ႕ မ်က္၀န္းေတြကို ျပဴးက်ယ္သြားေစခဲ့တယ္။
`ကိုယ့္ရဲ႕သားပဲ ျဖစ္ေစ၊ ကိတၱိမသားပဲ ျဖစ္ေစ ရွင္ျဖာပရိကၡရာ စံုလင္စြာနဲ႔ သကၤန္းဆီးလို႔ သာသနာ့ေဘာင္ကို သြတ္သြင္းေပးႏိုင္ခဲ့ရင္ ဒကာဆိုလိုခ်င္တဲ့ အလွဴ႕ဒါယိကာ ေျမာက္ပါၿပီ။ ဒကာ ဆယ္ျပားလို ကိုယ့္ရဲ႕သားကို သကၤန္းဆီးအလွဴ ျပဳေပးတာ မဟုတ္ရင္ေတာင္မွ ကိတၱိမသားဆိုတဲ့ သူတစ္ပါးရဲ႕သားကို သကၤန္းဆီးေပးႏိုင္ခဲ့ရင္ အလွဴ႕ဒါယိကာ ေျမာက္ပါၿပီ´
ဘုန္းေတာ္ႀကီးက ဆယ္ျပားနားလည္ႏိုင္ေလာက္တဲ့ စကားေတြ သံုးၿပီး အရိုးရွင္းဆံုး ေဟာၾကားတယ္။ ဘုန္းႀကီးရဲ႕ စကားအဆံုးမွာ ဆယ္ျပားဆတ္ခနဲ ေခါင္းေထာင္လို႔ ေရစက္ခြက္ကို ကိုင္တယ္။ `ေရစက္ခ်လို႔ ရပါၿပီဘုရား´လို႔လည္း ေျပာလုိက္တယ္။

ၿပီးေတာ့......
`ကိတၱိမသား.... ကိတၱိမသား´လို႔လည္း ဆယ္ျပားပါးစပ္ကေန ခပ္တိုးတိုးနဲ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ရြတ္ေနေသးတယ္။

ေရစက္ခြက္ကိုင္ထားတဲ့ ဆယ္ျပားရဲ႕လက္ေတြ တဆတ္ဆတ္တုန္ေနတာကို ဦးသာခင္နဲ႔ အရီးးျမက ၿပိဳင္တူ သတိထားမိၾကတယ္။ ေရစက္ခ်ေနရင္း ဆယ္ျပားက တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို လွမ္းၿပီး ၾကည့္တယ္။ တစ္ခုခုကို သေဘာေပါက္ေနတဲ့ မ်က္၀န္းေတြနဲ႔ေလ။

ဦးသာခင္နဲ႔ အရီးျမရဲ႕ နားထဲ ဘုန္းေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေရစက္ခ်တရားတိုင္ေပးတဲ့ အသံကို မၾကားရသလို ေရစက္ခ်တရား လုိက္ဆိုေနတဲ့ ဆယ္ျပားရဲ႕ အသံကိုလည္း မၾကားရဘူး။
ဟိုး... လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ဆီက ေႏြတစ္ညရဲ႕ ျမင္းခြာသံေတြ၊ အိမ္ေပၚ ေျပးတက္လာတဲ့ ဓားျပေတြ၊ ပစၥည္းေတြယူၿပီး သမီးေလးေအးရီကို ဓားစာခံေခၚသြားတဲ့ ျမင္ကြင္း။ ၿပီးေတာ့... အဲဒီျဖစ္ရပ္ေတြရဲ႕ ေနာက္ထပ္ေလးလေလာက္မွာ ဆယ္ျပားနဲ႔ ေအးရီကို မဂၤလာေဆာင္ေပးခဲ့တဲ့ ျမင္ကြင္း။ ျမင္ကြင္းေတြက ဦးသာခင္နဲ႔ အရီးျမရဲ႕ အာရုံမွာ အစီအရီ တစ္ကန္႔စီ တစ္ကန္႔စီ။
အဲဒီေနာက္ဆံုးမွာ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ထပ္တူၾကားေနရတဲ့ အသံကေတာ့ ေစာေစာက ဆယ္ျပားပါးစပ္က အႀကိမ္ႀကိမ္ ရြတ္ေနခဲ့တဲ့ ကိတိၱမသားဆိုတဲ့ ပဲ့တင္သံတစ္ခုပဲ။

ဒီလိုနဲ႔ပဲ ေရစက္ခ်တရား ၿပီးဆံုးသြားတယ္။ သကၤန္းဆီး အလွဴႀကီးတစ္ခုဟာလည္း ေအာင္ျမင္စြာ ၿပီးဆံုးသြားၿပီ။ ဦးသာခင္နဲ႔ အရီးျမတို႔ ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ေၾကာင္စီစီအၾကည့္နဲ႔ ဆယ္ျပားကို ၿပိဳင္တူလွမ္းၾကည့္ေနၾကတယ္။ ဆယ္ျပားရဲ႕ မ်က္၀န္းအစံုက တစ္ခုခုကို ေက်နပ္ေနတဲ့ပံုနဲ႔ ထူးျခားစြာ ၿပံဳးေယာင္သမ္းေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရစက္ခ်တရား ဆံုးသြားကတည္းက ငိုက္က်သြားတဲ့ ဆယ္ျပားရဲ႕ဦးေခါင္းကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္ၿပီး ေထာင္မလာႏိုင္ေတာ့ဘူး။
...........

မင္းေ၀ဟင္
(ေရႊအျမဳေတ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၀၇)
 

1 comment:

  1. ဆယ္ျပားက ေသသြားတာလား?

    ReplyDelete

back to top